• Post Thumb

Порадити ГДЗ у спільнотах:

Виберіть наступне рішення:

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1. МІКРОСКОПІЧНА БУДОВА КІСТКОВОЇ, ХРЯЩОВОЇ ТА М'ЯЗОВОЇ ТКАНИН ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2. ВТОМА ЗА СТАТИЧНОГО Й ДИНАМІЧНОГО НАВАНТАЖЕННЯ. ВПЛИВ РИТМУ Й НАВАНТАЖЕННЯ НА РОЗВИТОК ВТОМИ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №3. МІКРОСКОПІЧНА БУДОВА КРОВІ ЛЮДИНИ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №4. ДІЯ ФЕРМЕНТІВ СЛИНИ НА КРОХМАЛЬ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №5. БУДОВА ШКІРИ, НІГТЯ, ВОЛОСИНИ (МІКРОСКОПІЧНА Й МАКРОСКОПІЧНА) ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №6. БУДОВА ГОЛОВНОГО МОЗКУ ЛЮДИНИ (ВИВЧЕННЯ ЗА МУЛЯЖАМИ, МОДЕЛЯМИ ТА ВОЛОГИМИ І ПЛАСТИНЧАСТИМИ ПРЕПАРАТАМИ) ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №7. ВИЗНАЧЕННЯ АКОМОДАЦІЇ ОКА, РЕАКЦІЇ ЗІНИЦЬ НА СВІТЛО ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №8. ВИЯВЛЕННЯ СЛІПОЇ ПЛЯМИ НА СІТКІВЦІ ОКА ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №9. ВИМІРЮВАННЯ ПОРОГА СЛУХОВОЇ ЧУТЛИВОСТІ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №10. БЕЗУМОВНІ Й УМОВНІ РЕФЛЕКСИ ЛЮДИНИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №1. БУДОВА СУГЛОБІВ. ДОПОМОГА ПРИ УШКОДЖЕННЯХ ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №2. ВИМІРЮВАННЯ ЧАСТОТИ СЕРЦЕВИХ СКОРОЧЕНЬ (ЧСС) І АРТЕРІАЛЬНОГО ТИСКУ (АТ) ПРАКТИЧНА РОБОТА №3. РЕАКЦІЯ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ НА ДОЗОВАНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. ВИВЧЕННЯ КРОВООБІГУ. ЗМІНИ В ТКАНИНАХ ПРИ ПОРУШЕННІ КРОВООБІГУ ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. АНТРОПОМЕТРИЧНІ ВИМІРИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №6. АНАЛІЗ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ ЗА ДОБУ ТА ВІДПОВІДНІСТЬ ЙОГО НОРМАМ ПРАКТИЧНА РОБОТА №7. ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ ТІЛА В ПАХВОВІЙ ДІЛЯНЦІ ПРАКТИЧНА РОБОТА №8. ДОСЛІДЖЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ'ЯТІ ПРАКТИЧНА РОБОТА №9. ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ ПРАКТИЧНА РОБОТА №10. ВИЯВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ

Розпізнання тексту ГДЗ що на зображені:

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №6
БУДОВА ГОЛОВНОГО МОЗКУ ЛЮДИНИ (ВИВЧЕННЯ ЗА МУЛЯЖАМИ,
МОДЕЛЯМИ ТА ВОЛОГИМИ І ПЛАСТИНЧАСТИМИ ПРЕПАРАТАМИ)
МГТА: з' ясувати особливості будови І йсинтезуінформації, яка надходить від відділів головного мозку, навчитися І органів чуття. Він міститься в порожнині розрізняти їх на моделях і муляжах. ' черепа й займає до 95% його об'єму.
І ОБЛАДНАННЯ: розбірні моделі та му- І Через великі потиличні отвори головний ляжі головного мозку людини, вологі та І мозок з'єднується зі спинним мозком.
І пластинчасті препарати мозку людини. І У центральному каналі головного ХІД РОБОТИ мозку, який продовжує канал спинного І
мозку, міститься черепно-мозкова ріди- 1. Розгляньте розбірну модель головно- І го мозку людини. Визначте довгастии І і спинномозкова). Ця рідина разом із мозок, міст, мозочок, середній мозок, І
І кров ю забезпечує обмін речовин і живпроміжний мозок, мозолисте тіло, ве- І
лення нейронів. У головному мозку, як ликий мозок. І
І і в спинному, є біла і сіра речовини. 2. Розгляньте великі півкулі головного І
, Сіра речовина утворює кору великого мозку. Знайдіть праву та ліву півкулі.
мозку і мозочка; крім того, у вигляді Вив начте розташування центральної
окремих скупчень нейронів іядер) зона та бічної борозен, а також часток ве- І
міститься всередині білої речовини. ликого мозку.
І Біла речовина утворює провідні шляхи, 3. На вологих і пластинчастих препара- І
які зв' язують відділи головного мозку тах розгляньте розміщення сірої та білої І
І між собою та зі спинним мозком. речовин у стовбурі мозку, мозочку та І
У головному мозку виділяють такі великих півкулях кінцевого мозку. 4. Схематично накресліть поперечний І відділи: стовбур, мозочок, проміжний мозок і великий мозок. Від головного розріз головного мозку і підпишіть ос- І
мозку відходять 12 пар черепно-мозко- 5. Зробіть висновок: у чому полягають І вих неРвів, що РегУлюють діЯльність особливості будови різних відділів го- І ловного мозку людини? І ніх органів і сприймають інформацію від органів чуття. Серед них є чутливі, ВИКОНАННЯ РОБОТИ І рухові та змішані.
І Головний мозок — вищий відділ цент- І Стовбурний відділ головного мозку ральної нервової системи людини, де від- І утворюють довгастий мозок, міст і се-
І буваються найскладніші процеси аналізу І редніи мозок.
з~ Великий мозок:.. "':;...":,:: ~ . Мозолисте тіло
Мозочок Таламус ГіпоталамУС ' .;,фн)У ~ф Мозолясте
~~ с ~ з ' тіло Середній
;:г,~ Довгастий Гіпоталамус мозок
б Рнс. 1. Головний мозок: а — загальний план будови;
б — сіра та біла речовини
Усім частинам стовбура мозку властиві І ма визначає підсвідому (інстинктивну)
І
рефлекторна й провідникова функцй, що І поведінку, зокрема, здобування їжі, зумовлено особливостями їх будови. І захист, оріентування, розмноження.
І
Довгастий мозок (завдовжки 2,5-3см) І Вона бере участь у регуляції психічної є продовженням спинного мозку, Це І активності, формуванні мотивів, емовідділ головного мозку, який має чітко І цій, пам' яті; визначає вплив настрою, виражену сегментарну будову. Ядра, І а також внутрішніх змін в організмі на
І
що містяться всередині білої речовини І поведінку людини. Сприйняття запаху, довгастого мозку, є центрами важливих І світла, формування пам' яті теж перебуІ
фізіологічних функцій — дихання, кро- І вають під впливом лімбічної системи. вообігу, регуляції роботи серця, трав- І Кінцевий (великий) мозок складаєтьІ
лення, а також безумовних рефлексів. І ся з двох великих півкуль (правої та Міст лежить вище довгастого мозку І лівої), з'єднаних мозолистим тілом, яке й зв' язує його із середнім. Через міст І утворене з нервових волокон. Через мопроходять провідні шляхи, що несуть І золисте тіло здійснюється зв' язок між імпульси у висхідному та спадному на- І обома півкулями широким трактом
І
прямках. Міст регулює рефлекторну. І провідних шляхів.
І
діяльність органів смаку та слуху, слин- І Півкулі вкриті корою, яка складаєтьних і слізних залоз, окорухових, жу- І ся із сірої речовини. Від неї всередину вальних та мімічних м'язів обличчя. І мозку відходять відростки нейронів (біла
І
Середній мозок зв' язує міст і проміж- І речовина), які разом з нервовими волокний мозок. Він складається з ніжок І нами, спрямованими до кори, утворюють
І
мозку та чотиригорбкового тіла, у яко- І спадні та висхідні провідні шляхи, що му містяться первинні центри зору та І з' єднують кору з усіма відділами нервової
І
слуху. Бони забезпечують виникнення І системи. Кара великого мозку завтовшки орієнтувальних рефлексів, що проявля- І 1,3 — 4,5мм. Поверхня кори має багато боЇ
ються у повороті голови й концентрації І розен і звивин. Найглибші борозни кори уваги у відповідь на певне подразнен- І великого мозку (центральна, бокова та
І
ня. У ядрах ніжок середнього мозку є І поІпилично-тім'яна) ділять кожну півкуцентри, які регулюють тонус м язів, І лю на чотири частини: лобову, тім'яну,
І
координують складні рухи. І скроневу і потиличну. Кожна частина Мозочок розташований позаду дов- І має чималу кількість менших борозен, гастого мозку. Він складається з двох І між якими розташовані звивини. Кора півкуль, пов' язаних між собою утво- І відповідає за сприйняття та аналіз усієї ренням, який називають черв'яком. І інформації (зорової, слухової, смакової У товщі мозочка сіра речовина утворює І та нюхової), яка надходить у мозок,
І
ядра всередині білої речовини. Мозочок І керує складними рухами. Кора — центр зв' язаний провідними шляхами (чутли- І усіх вищих функцій організму (свідомовими і руховими) зі спинним, довгастим І го сприйняття сигналів із зовнішнього і середнім мозком, а через міст — із І середовища, абстрактного мислення,
І
корою великого мозку. І пам'ят1, інтелекту).
Особливий відділ мозку, над яким І У корі потиличної частини міститься міститься великий мозок, називають І чутлива зорова зона, у скроневій — слупроміжним мозком. Головні частини І хова зона, позаду від центральної борозІ
проміжного мозку — зорові горби (та- І ни в тім'яній частини — зона шкірної та ламус), підгорбова ділянка (гіпотала- м'язово-суглобової чутливості. Поблизу
І
мус) та шишкоподі бне тіло (епіфі з). І бокової борозни розміщена смакова, Лімбічна система розміщена навколо а біля основи півкуль — нюхова зони.
І
І
верхньої частини стовбура головного І Ураження цих чутливих зон спричиняє мозку та утворює його край, або лімб. І порушення роботи відповідних органів До цього функціонального об' єднання І чуття. Спереду від центральної борозни входять структури, які є частинами І в лобовій частині міститься рухова зона, кори головного мозку. Лімбічна систе- І що забезпечує рух м'язів тіла.