Семикласники також навчаються в основній школі, але це можна виділити як другий етап основної школи. В 5-6 класах до більшості школярів все-таки ставилися як до дітей, контролювали та опікувались ними. На сьомому році навчаються вже підлітки, які повинні нести відповідальність за себе, своє здоров’я та життя. Біологічно обумовлено, що школяр вже звертає увагу не так на схвалювання батьків, як на свої прагнення та інтереси. Він готовий відстоювати своє бажання вчитися саме лінгвістичним чи технічним дисциплінам, навіть, якщо це суперечило поглядам батьків на його майбутнє. В цей час формується вже більш-менш доросла особистість.
Навчання поглиблюється та розширюється. Додаються 2 нові дисципліни природничого спрямування — хімія та фізика. Математика вперше розділяється на геометрію та алгебру, збільшується кількість годин на її вивчення. Таким чином, все навчання вперше стає більш техніко-природничим, ніж лінгвістичним. Деякі предмети пересікаються між собою. Закономірності або закони, побудовані та вивчені на одних предметах, слугують підґрунтям для інших. Підліток починає наочно бачити, що навчання побудоване комплексно не просто так. Гарні учні відчувають, що вже отримані навички значно полегшують їм подальше поглиблення знань.