• Post Thumb

Порадити ГДЗ у спільнотах:

Виберіть наступне рішення:

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №1. МІКРОСКОПІЧНА БУДОВА КІСТКОВОЇ, ХРЯЩОВОЇ ТА М'ЯЗОВОЇ ТКАНИН ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2. ВТОМА ЗА СТАТИЧНОГО Й ДИНАМІЧНОГО НАВАНТАЖЕННЯ. ВПЛИВ РИТМУ Й НАВАНТАЖЕННЯ НА РОЗВИТОК ВТОМИ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №3. МІКРОСКОПІЧНА БУДОВА КРОВІ ЛЮДИНИ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №4. ДІЯ ФЕРМЕНТІВ СЛИНИ НА КРОХМАЛЬ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №5. БУДОВА ШКІРИ, НІГТЯ, ВОЛОСИНИ (МІКРОСКОПІЧНА Й МАКРОСКОПІЧНА) ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №6. БУДОВА ГОЛОВНОГО МОЗКУ ЛЮДИНИ (ВИВЧЕННЯ ЗА МУЛЯЖАМИ, МОДЕЛЯМИ ТА ВОЛОГИМИ І ПЛАСТИНЧАСТИМИ ПРЕПАРАТАМИ) ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №7. ВИЗНАЧЕННЯ АКОМОДАЦІЇ ОКА, РЕАКЦІЇ ЗІНИЦЬ НА СВІТЛО ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №8. ВИЯВЛЕННЯ СЛІПОЇ ПЛЯМИ НА СІТКІВЦІ ОКА ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №9. ВИМІРЮВАННЯ ПОРОГА СЛУХОВОЇ ЧУТЛИВОСТІ ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №10. БЕЗУМОВНІ Й УМОВНІ РЕФЛЕКСИ ЛЮДИНИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №1. БУДОВА СУГЛОБІВ. ДОПОМОГА ПРИ УШКОДЖЕННЯХ ОПОРНО-РУХОВОЇ СИСТЕМИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №2. ВИМІРЮВАННЯ ЧАСТОТИ СЕРЦЕВИХ СКОРОЧЕНЬ (ЧСС) І АРТЕРІАЛЬНОГО ТИСКУ (АТ) ПРАКТИЧНА РОБОТА №3. РЕАКЦІЯ СЕРЦЕВО-СУДИННОЇ СИСТЕМИ НА ДОЗОВАНЕ НАВАНТАЖЕННЯ ПРАКТИЧНА РОБОТА №4. ВИВЧЕННЯ КРОВООБІГУ. ЗМІНИ В ТКАНИНАХ ПРИ ПОРУШЕННІ КРОВООБІГУ ПРАКТИЧНА РОБОТА №5. АНТРОПОМЕТРИЧНІ ВИМІРИ ПРАКТИЧНА РОБОТА №6. АНАЛІЗ ІНДИВІДУАЛЬНОГО ХАРЧУВАННЯ ЗА ДОБУ ТА ВІДПОВІДНІСТЬ ЙОГО НОРМАМ ПРАКТИЧНА РОБОТА №7. ВИМІРЮВАННЯ ТЕМПЕРАТУРИ ТІЛА В ПАХВОВІЙ ДІЛЯНЦІ ПРАКТИЧНА РОБОТА №8. ДОСЛІДЖЕННЯ РІЗНИХ ВИДІВ ПАМ'ЯТІ ПРАКТИЧНА РОБОТА №9. ВИЗНАЧЕННЯ ТИПУ ТЕМПЕРАМЕНТУ ПРАКТИЧНА РОБОТА №10. ВИЯВЛЕННЯ ПРОФЕСІЙНИХ СХИЛЬНОСТЕЙ

Розпізнання тексту ГДЗ що на зображені:

ЛАБОРАТОРНА РОБОТА №2
ВТОМА ЗА СТАТИЧНОГО Й ДИНАМІЧНОГО НАВАНТАЖЕННЯ.
ВПЛИВ РИТМУ Й НАВАНТАЖЕННЯ НА РОЗВИТОК ВТОМИ МЕТА: дослідити виникнення атоми І на висоту позначки, зробленої раніше. при статичному й динамічному на- І Другий учень фіксує час настання вантаженні та вплив ритму скорочень І втоми. Після цього учні міняються
І
і величини навантаження на розви- І місцями.
І
ток атоми. 3. Зробіть висновок: за якого виду ОБЛАДНАННЯ: 1 та 3-кілогРамові ган- І навантаження швидше настає втома? телі (або поРтфель з книжками масою Чому?
І
1 і 3кг), секундомір, метроном. П. Дослідження вплину ритму скороІ
Х1Д РОБОТИ чень м'язів на розвиток атоми.
1. Визначення виду навантаження, за І
1. Пе ший чень в оби ві
по 1-кілограмовій гантелі і піднімає виконується парами). І їх протягом 3 с до рівня позначки, 1. Перший учень стає біля дошки, І зафіксованої в досліді 1. Потім проІ
бере вантаж І'3-кілограмову гантель І ™ом 3 с опУскає руки. Повторює чи портфель) і відводить руку з ван І піднімання й опускання гантелей тажем убік до рівня грудей. другий І у такому ритмі до настання атоми.
І
Учень крейдою на дошці позначає І ДРУгий учень рахує КіЛЬКість підні- рівень, до якого пергпии учень підн;с І мань і фіксує час, коли настає втома.
І
руку з вантажем. Вмикає секундомір і І Після цього Учні міняються мІсцями.
І
фіксує час до того моменту, коли рука І Результати записують у таблицю. першого учня з вантажем опуститься І 2. Завдання, аналогічні до описавниз. Після цього учні міняються І пих у п. 1, учні виконують у ритмі
І
місцями. І 2 с, потім 1 с. Ритм можна задавати
І
2. Першии учень знову бере вантаж І метрономом. Результати записують і ритмічна піднімає та опускає його І у таблицю.
Ритм навантаження Зс 2 с 1с Вантаж 1 кг 3 кг 1 кг 3 кг 1 кг 3 кг Кількість піднімань
Час настання втоми
3. Зробіть висновок: як залежить роз- ! частин тіла в певному положенн1. Під
І
виток атоми від ритму скорочення ! час статичної роботи м'язи перебувають
м'язів? ! тривалий час у напруженні, не зміню!
ПІ. Дослідження впливу навантаження ! ючи своїх розмірів.
на розвиток втоми. ! Динам1чна робота пов' язана з переІ
Виконаите діт, аналог1чні до тих, що І міщенням будь-якого вантажу, тіла
виконували в завданчт П, але з 3-кі- ! або частин ттла у просторі. Під час ц1єї
лограмовими гантелями. Заповніть ! роботи скорочення м'язів чергується
І
таблицю. ! з їх розслабленням. Динамічна робоІ
Порівняите результати П та ПІ дослід- ! та посилює діяльність серця, легень,
жень. нирок, потових залоз, залоз внутріш-
Зробіть висновок: як залежить розвиток ! ньої секреції, нервової системи тощо.
втоми від величини навантаження7 ! Величина статичної роботи, яку викоІ
ВИКОНАННЯ РОБОТИ нує м'яз, залежить від навантаження
і часу, а динамічної вЂ” від сили і пе-
Скорочення м'язів характеризується І
реміщення.
силою, швидкістю і витривалістю.
Усі м'язи внаслідок напруження
Сила, яку розвиває м'яз, залежить І
втомлюються. Основними причинами
від кількості скоротливих білків '
І втоми є недостатнє постачання м'язів
і м'язових волокон, а також частоти !
киснем; зменшення запасів поживних
нервових імпульсів, що надходять до
! Речовин, які є джерелом енергії скоро-
м'яза. Чим бтльше м"яз містить скоротливих білків, тим бтльша його маса, він ! чення; накопичення продуктів обміну
товстіший т сильшший. Сила м'язів у
І (молочної кислоки тощо). Втома м'язів
залежить від величини т тривалості їх
різних людей ртзна т залежить втд особливостей конституції, статі, професії,
напруження, стану нервової системи,
віку, гренованості ощо. Наприклад ! частоти РитмУ, У ЯкомУ скорочуютьсЯ
І окремі волокна.
сила м'язтв у чоловіків, як правило,
бі ь . а, ні у ж' ок; ° охилому І Ви'гривалтстт* м'Язтв залеткитт від їх
! пристосованості до певного виду наЇ
тїим довший м'яз, тим на більшу І "а'ттажен'тн ('таприклад* м Язи ~~~~~ т
втдстань втн мо, скоротитись. Чим І живота — до статичного ттавантаженнн,
І
менший час, який потрібний для !
скорочення м'яза тим більша його І За динамічного навантаження м язи то
Ф
І
швидкість скорочення. М'язи постійно ! скоре туються, то розслаблюються, що
знаходяться у тонуст, який забезпечує ! Дає тм можливість вілпочити, і томУ
тх пруж т ь, утр ман я в утріт .іх І м Яз може пРацювати д в'о. НеРвова
оргавїв у нормальному положенні. ! система керуючи м Яз"мтт пристосо
1оттус знижусться під час пригні тсп- ! вує тх ~І1яттьттість до поточних потреб
пя свтдомості (наприклад увт спї або ! оргат"зму -Цс дає їм змогу працюваҐ
під дтєю наркозу), але повнтстто зни- І ти економно, з високим коефтцієнтом
кає лише після смертт. Тоттус м'язів ! корттсттот дії. Хоч тпд час статичнаго
І
1тегултоє нервова система. Кільктстт, І наватттажсння м язи тте втткопують ме-
нервових зак1нчень у м' язі зумовлюс І хангтнот' роботи над зовн1шніми тілами,
І
його активнтсть. За відсутпост1 нер І проте перебувають у постійному напру-
вових імпульств у разі упткоджетшя І жепш': біттьтттість волокоп одночасно
І
ттервової сист етии м'язи Ітт1тат~тато т т, сттооочує т ься тому м'яз вготчлюс гт,ся.
здатнтсть до скорочення. І Якщо при статичному навантаженні
Скорочуючись, м'нзи виконують робо- ! (Учень тримає 3-кілограмову гантель
ту. Розрізняють два види м'язової робо- І на ртвш грудей) час настання атоми
!
ти — внутртшню (статичну) і зовнішню дортвнює 30 с, го при динамтчному
(динамічну). Статична робота пов' язана ! навантаженні (учень ритмічно підні-
з процесами, якт розвиваються в само- ! має та опускає вантаж) цей час буде
му и',нзі, й проявляється в утриманнт ! дорівнювати 45 с.

Ритм навантаження Зс 2с 1с
Вантаж 1 кг 3 кг 1 кг 3 кг 1 кг 3 кг
Кількість піднімань 15 7 17 9 23
Яас настання 90 42 68 36 46 28
втоми, с
Таким чином, час настання втоми буде тим нижчим, чим більшою буде маса
вантажу та швидкість скорочення м'язів.